O NAS

Od ponad 20 lat działamy na rynku edukacyjnym starając się podnieść rangę przedmiotu TECHNIKA. Dobrze rozumiemy potrzeby nauczycieli i oczekiwania uczniów oraz realia współczesnej cywilizacji. Współpracujemy ze szkołami na terenie całego kraju. Przygotowaliśmy ofertę edukacyjną, która wprowadza do szkół model nauczania techniki, umożliwiający realizację podstawy programowej na poziomie szkoły podstawowej z uwzględnieniem wskazań MEN, dotyczących warunków i profilu nauczania tego przedmiotu.

Oferujemy kompleksowe wyposażenie pracowni technicznej, które pozwala na opanowanie przez uczniów praktycznych metod działań technicznych poprzez realizację prostych projektów, polegających na przetwarzaniu różnych materałów przy użyciu odpowiednich narzędzi i urządzeń. Cenną zaletą naszej propozycji jest kształtowanie u uczniów podstawowych nawyków potrzebnych w ich przyszłej pracy oraz możliwość określenia indywidualnych predyspozycji i zainteresowań technicznych.

Metoda projektów technicznych JAWI to nowatorska metoda, która wzoruje się na fińskim modelu kształcenia. Z fińską szkołą łączy ją przede wszystkim wspólna idea - uczenia się przez myślenie i działanie.

WITOLD JAKUBEK

Autor podstawy programowej techniki, nauczyciel techniki z wieloletnim stażem, szkoleniowiec, pomysłodawca i twórca projektów technicznych dla uczniów, autor obudowy dydaktycznej Działaj z JAWI, wyróżniony Kreatorem Innowacji. Jako ekspert z zakresu edukacji technicznej na poziomie szkoły podstawowej współpracuje m. in. z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Instytutem Badań Edukacyjnym oraz Ośrodkami Metodycznymi na terenie całego kraju.

Za najważniejszy cel swojej działalności uważa doskonalenie jakości kształcenia technicznego na poziomie szkoły podstawowej oraz podniesienie rangi przedmiotu technika. Uważa, że nauczanie techniki powinno odbywać się głównie przez działanie i doświadczanie. Interesuje się wieloma dziedzinami nauki m.in. elektroniką, elektrotechniką, mechaniką, mechatroniką, metodyką nauczania techniki, innowacjami pedagogicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania zdolności manualnych u dzieci i młodzieży.

Prywatnie miłośnik żeglowania.

DANUTA NAJNIGIER-BONCZKOWITZ

Wieloletnia nauczycielka techniki, wykładowca przedmiotów technicznych w Kolegium Nauczycielskim, doradca metodyczny techniki, konsultant ds. edukacji ogólnotechnicznej, autorka i realizatorka programów szkoleń oraz projektów grantów edukacyjnych w zakresie edukacji ogólnotechnicznej, ekspert komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli techniki ubiegających się o awans zawodowy.

KINGA JAKUBEK

Z JAWI od 2014 roku. Odpowiedzialna za kontakt z klientami, realizację zamówień, a także rozwój firmy. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI - WZORCOWE PRACOWNIE TECHNICZNE

Program LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI skupiał się nie tylko na rozwoju nowoczesnych technologii, ale także na kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych u dzieci i młodzieży. Dlatego też jednym z priorytetów programu było umożliwienie i wsparcie realizacji podstawy programowej techniki, której głównym celem jest opanowanie przez uczniów praktycznych metod działań technicznych poprzez realizację prostych projektów opartych na przetwarzaniu różnych materiałów przy użyciu odpowiednich narzędzi i urządzeń.

Program LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI to pierwsza inicjatywa w Polsce, której celem było wsparcie przedmiotu technika i podwyższenie jakości kształcenia technicznego na poziomie szkoły podstawowej. To inwestycja, dzięki której w wielu szkołach podstawowych powstały WZORCOWE PRACOWNIE TECHNICZNE wyposażone w narzędzia, elektronarzędzia, akcesoria BHP, materiały konstrukcyjne oraz meble warsztatowe.

W ramach programu Laboratoria Przyszłości zaprojektowaliśmy i wyposażyliśmy ponad 200 profesjonalnych pracowni technicznych. Cieszy nas fakt, że dzięki programowi rządowemu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI, uczniowie mogą się rozwijać w mikro-środowiskach pracy, gdzie w naturalny sposób zdobywają wiedzę i umiejętności praktyczne, odkrywają swoje predyspozycje techniczne, generują pomysły i je rozwijają. Wierzymy, że jest to krok w dobrym kierunku, który umożliwi prawidłową realizację podstawy programowej techniki, sprawi dzieciom radość i odkryje ich zdolności manualno-techniczne.

Współpracujemy z Ośrodkami Metodycznymi na terenie całego kraju, w których organizujemy konferencje i szkolenia warsztatowe. Między innymi:

– KUJAWSKO-POMORSKIE CENTRUM EDUKACJI NAUCZYCIELI W BYDGOSZCZY,

– ŁÓDZKIE CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I KRZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO,

– REGIONALNY OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI „WOM” KATOWICE,

– OŚRODEK DOSONALENIA NAUCZYCIELI W SZCZECINIE,

– POWIATOWE CENTRUM EDUKACJI W BRZESKU,

– DOLNOŚLĄSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Z GŁÓWNĄ SIEDZIBĄ WE WROCLAWIU I FILIACH W LEGNICY, JELENIEJ GÓRZE I WAŁBRZYCHU.

Nasze produkty znajdziesz w ofercie dystrybutorów wyposażenia dla szkół takich jak: CEZAS, EDUMAX, GRUPA MAC, BOTLAND. 

Nasi dostawcy narzędzi, elektronarzędzi, akcesoriów BHP i materiałów to znane i cenione firmy. Ich pozycja gwarantuje wysoką jakość oferowanych przez nas produktów. Stawiamy na trwałe relacje biznesowe. Z większością naszych dostawców współpracujemy już od wielu lat, dzięki czemu nasza oferta jest kompletna i konkurencyjna.

Rozpoczęcie współpracy z firmą STOLBRZEG pozwoliło nam poszerzyć ofertę o meble warsztatowe. Teraz jesteśmy gotowi dostarczyć kompleksowe wyposażenie pracowni technicznej – od zestawów konstrukcyjnych, przez narzędzia, urządzenia, akcesoria BHP, aż po meble. Meble warsztatowe firmy STOLBRZEG idealnie wpisują się w naszą misję tworzenia Wzorcowych Pracowni Technicznych w Szkołach Podstawowych.

Ponadto, razem z firmą MARCUS DESIGN, producentem wysokiej klasy mebli, staramy się podnieść rangę zawodów rzemieślniczych, by szkolnictwo zawodowe odzyskało dawną rangę i szacunek w społeczeństwie.

Wierzymy, że osiągnięcie sukcesu jest łatwiejsze przy wsparciu partnerów. Dlatego nie wahaj się dołączyć do nas na naszej drodze do podwyższenia jakości kształcenia technicznego w polskich szkołach.